07 Sierpień 2020 14:29
BIP
Szkoła online
Szkoły ponadpodstawowe
O szkole

Dla sześciolatków

Kontakt

Historia szkoły

Osiągnięcia uczniów

Informacje dla rodziców

Kadra szkoły

Uczniowie

Rada Rodziców

Samorząd Uczniowski

Statut szkoły

Nasze archiwum

Nasze projekty

Nasze osiągnięcia
Losowa Fotka
Projekty unijne




Ankieta
Jaką ocenę wystawisz nowej stronie?

6

5

4

3

2

1

Odbiór zaświadczeń z egzaminu ósmoklasisty
Odbiór zaświadczeń z egzaminu ósmoklasisty

UWAGA ABSOLWENCI SZKOŁY!

31 lipca – piątek – w sekretariacie szkoły do odbioru będą zaświadczenia Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej z egzaminu ósmoklasisty.

Dokumenty będą wydawane w godzinach od 10 00 do 12 00.

Proszę, aby uczniowie zabrali ze sobą długopisy (potwierdzenie odbioru) oraz przypominam o obowiązku zasłania ust w budynku szkoły, dezynfekcji rąk oraz utrzymaniu dystansu społecznego.

 Dariusz Węglowski - dyrektor szkoły

Kurs e-learningowy "Bezpiecznie na wsi mamy - upadkom zapobiegamy"
Kurs e-learningowy "Bezpiecznie na wsi mamy - upadkom zapobiegamy"

Placówka Terenowa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Dąbrowie Tarnowskiej zachęca do skorzystania z konkursu e-learningowego dla dzieci pt. ”Bezpiecznie na wsi mamy - upadkom zapobiegamy” i tym samym do zdobywania wiedzy o zagrożeniach wypadkowych w gospodarstwach rolnych.

Biuro Prewencji KRUS zdecydowało o nagrodzeniu hulajnogami 100 dzieci, które prześlą certyfikat ukończenia szkolenia wraz z swoimi danymi do Biura Prewencji w terminie do 30 września 2020 roku.

Informacje o sposobie wyróżnienia użytkowników szkolenia, formularz zgłoszenia dziecka oraz zasady przyznania nagród, zostaną udostępnione na stronie internetowej Kasy.

Program w nowoczesnej formie przybliża najmłodszym mieszkańcom wsi zagrożenia wypadkowe w gospodarstwach rolnych, a także uczy prawidłowych zachowań podczas przebywania na terenie obejścia.

Szczegółowe informacje:

https://www.krus.gov.pl/aktualnosci/dokument/artykul/czy-znasz-zasady-bezpiecznego-przebywania-w-gospodarstwie-rolnym-sprawdz-swoja-wiedze-i-wygraj-j/

Certyfikat Wielkiej Ligi Czytelników zdobyty!
Certyfikat Wielkiej Ligi Czytelników zdobyty!

Dzięki ogromnemu zaangażowaniu młodych czytelników, nauczycieli i rodziców udało się – zdobyliśmy Certyfikat Wielkiej Ligi Czytelników.

Obowiązkowym zadaniem było zdobycie 50% sprawności czytelniczych. W naszej szkole to 103 sprawności na 116 uczniów.  9 uczestników na 16 otrzymało 10 wymaganych sprawności do etapu kwalifikacyjnego.  Do szkolnej biblioteki zakupiono nowości oraz brakujące pozycje obowiązujące w eliminacjach szkolnych i powiatowych. Uczniowie czytali wybrane pozycje, rozwiązywali testy i otrzymywali sprawności.

Ciekawą realizacją była Promocja baśni i legend z regionu Małopolski. Uczestnicy oglądali przygotowane prezentacje multimedialne oraz wykonali prace plastyczne z których została stworzona szkolna wystawa z przeprowadzonego przedsięwzięcia.

Szkoła jako Koordynator Powiatowy aktywnie promowała konkurs. Współpracowaliśmy z MBP w Dąbrowie Tarnowskiej oraz jej Filią w Nieczajnie Górnej.

11 marca był dniem  warsztatów czytelniczych w naszej. Spotkanie pod hasłem „Pogotowie literackie – zajęcia z elementami bajkoterapii, promujące czytelnictwo”. Uczniowie klas I – IV zostali powitani przez panie w białych fartuchach, które po przedstawieniu celu zajęć przystąpiły do bajkowego badania wzroku. Drugie spotkanie skierowane było do bardziej wymagających czytelników, czyli uczniów klas V-VIII. To Jak mówić, żeby nas słuchano? – podstawy retoryki dla ucznia . Tutaj prowadząca wprowadziła uczestników w podstawy teoretyczne retoryki, a następnie zaprezentowała przykłady autoprezentacji. Słuchacze oceniali wystąpienia specjalnie do tego przygotowanych kartach. Następnie podzieleni na cztery grupy (nazwiskami starożytnych retorów Cycerona, Arystotelesa, Kwintyliana i Peryklesa) ćwiczyli retorykę, dyskutowali i uczyli się.

Udział w WLC zaowocował trzema I Wicemistrzami Powiatu Adam Ciąbor, Sebastian Wąż i Antoni Jabłoński.

Dziękuję i gratuluje wszystkim, którzy wieli udział w tegorocznej WLC!

Dariusz Węglowski – koordynator powiatowy

Sukces naszej uczennicy
Sukces naszej uczennicy

Agnieszka Kmieć uczennica klasy V  wykonaniem piosenki "Nie zastąpi Ciebie nikt" wyśpiewała sobie tytuł finalistki w Międzynarodowym Festiwalu Piosenki Religijnej Skowroneczek 2020!

W dniach 10-15 sierpnia Agnieszka weźmie udział w warsztatach w Nowym Sączu, gdzie spośród 28 osób w jej kategorii wiekowej wyłonieni zostaną laureaci, których koncert transmitowany będzie 15 sierpnia w TVP Kraków.

Agnieszce i Rodzicom serdecznie gratulujemy!

Posłuchajcie utworu: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1RBj7saXde6WCHKVYMPHmEz-_AqZWeMEm

List dyrektora szkoły do Uczniów, Rodziców i Nauczycieli
List dyrektora szkoły do Uczniów, Rodziców i Nauczycieli

Drodzy Uczniowie,

Szanowni Nauczyciele i Rodzice!

Kończymy wspólnie kolejny rok szkolny.  Zapewne nikt z nas, jeszcze trzy miesiące temu nie myślał, że będzie miało to taki charakter.

Ważne jest, że udało nam się zakończyć ten rok szkolny razem, zdrowo i dla Wszystkich z promocją do klas programowo wyższych.

O tym, jak dużo osiągnęliście mimo pandemii, świadczą Wasze sukcesy w różnorodnych konkursach i przejawach aktywności twórczej,  którą systematycznie dzieliliśmy się poprzez stronę internetową, szkołę on line i inne formy mobilnej komunikacji.

Ilość nagród ufundowanych przez Radę Rodziców to także najlepszy dowód na to, jak dobrze poradziliście sobie w nowej - zdalnej rzeczywistości.

Jak w każdym roku tak i w tym wybraliśmy Najlepszego Ucznia roku szkolnego 2019/20 jest nim uczeń klasy VIII – Wiktor Wybraniec ze średnią ocen 5,50!

Wiktor otrzymał także okolicznościową statuetkę od Burmistrza Dąbrowy Tarnowskiej.

Myślę, że warto brać z Niego przykład i postarać się o ten tytuł w przyszłym roku szkolnym.

Wam także gratuluję waszych świadectw, bo są one dowodem na to jakimi jesteście ludźmi, w czym jesteście dobrzy, jakie są Wasze pasje i w jakim kierunku rozwoju zmierzacie.

Za ten czas poświęcony kształceniu stacjonarnemu i temu na odległość Wam oraz Nauczycielom i Rodzicom bardzo dziękuję.

Gdyby nie ogromna wspólna determinacja, nie osiągnęlibyśmy tego wszystkiego.

Solidna praca, Wasze mobilizowanie i systematyczna otwartość na wyzwania rzeczywistości sprawiła, że dzisiaj mogę Wam wszystkim pogratulować i podziękować!

Życzę Wam wszystkim, Uczniom, Nauczycielom i Rodzicom bezpiecznych i spokojnych wakacji.

Odpocznijcie, nabierzcie sił, byśmy 1 września - już wszyscy razem na sali gimnastycznej, mogli się cieszyć inauguracją nowego roku szkolnego 2020/21.

Dariusz Węglowski – dyrektor szkoły

Bezpiecznie podczas wakacji
Bezpiecznie podczas wakacji

Po dziesięciu miesiącach ciężkiej pracy i stresów nadchodzi tak wyczekiwany przez wszystkich uczniów czas wakacji. Mam nadzieję, że tegoroczne wakacje dla wszystkich będą przyjemne a zwłaszcza bezpieczne. W tym roku, z uwagi na sytuację związaną z epidemią COVID-19, jeszcze bardziej powinniśmy przygotować się na wakacyjne eskapady, aby ustrzec się zachorowania. Młodzi ludzie czują swobodę i luz ciesząc się, że mają ponad dwa miesiące na zrealizowanie szalonych pomysłów, na zabawę często do późnych godzin nocnych. W tym czasie dzieci coraz chętniej spędzają czas poza domem, bawią się na podwórkach, wzajemnie się odwiedzają. Ulubione zabawy na wolnym powietrzu to: jazda na rowerze, na modnych od kilku lat hulajnogach, rolkach, gra w piłkę.

Niestety nie wszystkie miejsca gdzie dzieci mogą korzystać z uroków zabawy są bezpieczne. Nie zawsze rodzice są w stanie skontrolować jak poza domem ich pociechy z nich korzystają. Dzieciństwo bez roweru wydaje się zubożałe, każdy dorosły pamięta dreszczyk emocji, gdy miał swój wymarzony rower. Są jednak rejony, zwłaszcza w miastach, gdzie nie ma ścieżek rowerowych, ani bezpiecznych miejsc do swobodnej jazdy na rowerze, hulajnodze czy rolkach. Zanim dzieci będą korzystać z tych przyjemności rodzice muszą porozmawiać z dzieckiem na temat bezpiecznej zabawy przy wykorzystaniu tych wspaniałych zabawek. Już od kilku lat najbardziej niebezpieczne w ruchu drogowym są dla najmłodszych miesiące letnie od maja do września, głównie jednak miesiące wakacyjne tj. czerwiec, lipiec i sierpień.

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że bardzo często w swych szaleństwach dzieci zapominają o zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa. To właśnie podczas wakacji rośnie liczba tragicznych wypadków, których można by uniknąć, uświadamiając dzieci o grożących im niebezpieczeństwach i w miarę możliwości zabezpieczyć je przed nimi. Dziecko zabezpieczone elementami odblaskowymi jest widoczne z dużej odległości, co daje kierowcy samochodu czas na odpowiednie wyminięcie pieszego i zmniejszenie prędkości. W ten sposób unikniemy tragicznego w skutkach wypadku - potrącenia.

Przygotował Robert Pacześniowski

Więcej informacji w całym referacie dostępnym tutaj: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1yG6ny4wn5Jkw4BLIHr2M06xKpUmu66OG

Ogólnopolski Konkurs "Cześć, Europo!"
Ogólnopolski Konkurs "Cześć, Europo!"

 „Cześć, Europo!” to ogólnopolski konkurs dla uczniów szkół podstawowych, którego celem było spopularyzowanie wśród młodych wiedzy o Europie i Unii Europejskiej.

Konkurs został zorganizowany przez stowarzyszenia „Młodzi dla Europy” oraz „Yes Youth Can”, których głównym celem jest wspieranie obywatelskiego zaangażowania młodzieży oraz propagowanie europejskich wartości. Inicjatywę tę wsparły Polska Fundacja im. Roberta Schumana oraz Miasto i Gmina Buk.

Głównym zadaniem drużyn uczniowskich było zaplanowanie i przeprowadzenie w swojej okolicy (szkole, świetlicy, osiedlu) akcji, dzięki której rówieśnicy mogliby dowiedzieć się czegoś o Europie lub Unii Europejskiej.

My uczniowie klasy VIII Wiktor Wybraniec, Kamil Wybraniec i Michał Wójcik stwierdziliśmy, że ten konkurs będzie dla nas bardzo ciekawym doświadczeniem, dlatego postanowiliśmy do niego przystąpić.  

Informację o konkursie otrzymaliśmy 14 stycznia. Jeszcze tego samego dnia, a właściwie to już na kolejnej przerwie, utworzyliśmy trzyosobowy zespół. Warto wspomnieć, że nie jest to skład całkowicie  przypadkowy, gdyż wszyscy nawzajem siebie uzupełniamy, a dzięki temu mogliśmy rozdzielać zadania zgodnie ze swoimi umiejętnościami i zainteresowaniami.

Na początku sprawozdania chcieliśmy się krótko zaprezentować.

Kamil Wybraniec fascynuje się informatyką. Jest w tym naprawdę dobry, ma też różne osiągnięcia w tej dziedzinie, między innymi w zeszłym roku jako jedyny z całego województwa małopolskiego dostał się do finału ogólnopolskiego konkursu programowania w Szczecinie. Głównym zadaniem Kamila w naszym przedsięwzięciu było kontrolowanie naszego projektu od strony technicznej oraz montaż filmu.

Wiktor Wybraniec interesuje się geografią, warto wspomnieć, że uzyskał w tym roku tytuł finalisty Małopolskiego Konkursu Geograficznego, który jest organizowany przez Kuratorium Oświaty w Krakowie. Obszerna wiedza Wiktora okazała się bardzo przydatna podczas układania pytania do quizu oraz w czasie przygotowywania prezentacji i przedstawiania informacji o Europie i UE uczniom naszej szkoły.

Michał Wójcik jest osobą wyróżniającą się dużą charyzmą oraz pewnością siebie. Dlatego to on przeprowadzał sondę w naszej szkole. Poza tym  zadaniem Michała było dokumentowanie naszych działań, ponieważ nagrywanie filmów i fotografowanie to jedno z jego zainteresowań.

„Europa w zasięgu ręki” to tytuł naszego projektu, na który składają się wszystkie działania podejmowane przez nas w celu rozpowszechnienia wiedzy o Europie i Unii Europejskiej w naszej okolicy. Wybrane przez nas hasło miało za zadanie uświadomić jak największej liczbie osób, że cała Europa jest dla nas otwarta i potrzeba jedynie naszych chęci, by ją poznać.

W naszych działaniach skupiliśmy się głównie na przekazaniu wiedzy o Europie i Unii Europejskiej kolegom i koleżankom z naszej szkoły. Projekt ten składał się z kilku części.

Pierwszą z nich było przeprowadzenie sondażu. Na to działanie poświeciliśmy kilka dni lutego. Badanie to miało na celu poznanie opinii uczniów oraz ludzi dorosłych odwiedzających szkołę na tematy związane z UE, które często podlegają dyskusji. Prowadzący sondę, Michał Wójcik zadał również kilka pytań odnośnie „euromitów” oraz Europy.

W ostatnim tygodniu lutego przygotowaliśmy coś dla najmłodszych uczniów. Była to prezentacja dotycząca podstawowych informacji o Europie. Szczególnie skupiliśmy się na przedstawieniu sąsiadów Polski. Na koniec zaprezentowaliśmy grę edukacyjną w wersji komputerowej, która polegała na szukaniu przez uczestników wśród odwróconych kart par flag europejskich - przypominała ona znane nam „memory”. Zdecydowanie mogliśmy stwierdzić, że gra przypadła naszym młodszym koleżankom i kolegom do gustu, zwłaszcza że przygotowaliśmy słodkie nagrody dla najbardziej aktywnych uczestników zabawy. Naszym celem było pokazanie najmłodszym uczniom, że można ucząc się, świetnie się bawić.

Na 5 marca zaplanowaliśmy coś specjalnego. Zdecydowanie było to nasze największe przedsięwzięcie w tym projekcie i wymagało najwięcej pracy oraz przygotowań. Stwierdziliśmy, że powinniśmy zorganizować quiz o Europie i Unii Europejskiej, ponieważ jest to jeden z lepszych znanych nam sposobów na wzbogacenie wiedzy uczniów o te zagadnienia. Przygotowania rozpoczęliśmy od ułożenia pytań. Były one bardzo urozmaicone i podyktowane częściowo wynikami przeprowadzonej sondy. Dotyczyły historii, polityki, rolnictwa, turystyki, oraz kuchni regionalnej niektórych państw oraz UE. W sumie stworzyliśmy bazę 80 pytań. Stwierdziliśmy, że quiz przeprowadzony z wykorzystaniem technologii komputerowej zyska na atrakcyjności i wyzwoli wiele emocji w czasie rywalizacji. Dlatego też naszym następnym krokiem było przygotowanie w Scratchu całego programu, na którym utworzyliśmy i zaprojektowaliśmy główny ekran z pytaniami, zegarem odmierzającym czas oraz zakryte poprawne odpowiedzi. Podczas quizu był on wyświetlany na głównej tablicy przez rzutnik. Oprócz tego stworzyliśmy program do bocznych monitorów, który umożliwił wyświetlanie liczby zdobytych punktów oraz ilość zachowanych szans przez poszczególne drużyny. Stwierdziliśmy, że aby wyrównać szanse wszystkich drużyn w rywalizacji, wyświetlimy prezentację, w której zawrzemy odpowiedzi na większość pytań quizu. To zmusiło uczestników do  słuchania i oglądania prezentacji w skupieniu. W quizie uczestniczyły 4 drużyny z klas 5-8, po 5 zawodników w każdej z nich.

Głównym prowadzącym quizu był Kamil, który nadzorował, dodawał punkty oraz odbierał szanse jednym komputerem dzięki połączeniu z internetem czterech pozostałych komputerów. Quiz wzbudził więcej emocji niż się spodziewaliśmy - walka była zacięta i trwała do samego końca. Główny bój stoczyli ze sobą przedstawiciele klas szóstej i siódmej. Ostatecznie jednak triumfowali uczniowie młodsi, którzy zdobyli zasłużoną nagrodę. Każda drużyna otrzymała zaprojektowany specjalnie na tę okazję dyplom pamiątkowy.

Niestety nie udało nam zrealizować wszystkich zaplanowanych działań naszego projektu przez sytuację, jaka wystąpiła w ostatnim czasie w naszym kraju i na świecie. Zawieszenie zajęć w szkole uniemożliwiło przygotowanie  gazetki ściennej na korytarzu szkolnym na temat Unii Europejskiej. To działanie miało pogłębić i utrwalić wiedzę o UE wśród naszych uczniów, ale również upowszechnić ją wśród mieszkańców naszej miejscowości – głownie rodziców, zwłaszcza że w marcu było zaplanowane spotkanie wywiadowcze. Poza tym naszym zamiarem było zakończenie filmu na jej tle. Chcieliśmy na koniec wypowiedzieć tytuł konkursu: „CZEŚĆ, EUROPO!” w różnych językach, co miało dać naszemu filmikowi ciekawy akcent na końcu. Niestety te działania pozostały jedynie w sferze naszych planów.

Wierzymy, że nasz projekt: „Europa w zasięgu ręki” wszystkim się podobał. Wymagał on od nas wiele pracy i czasu, lecz było warto. To całkiem nowe doświadczenie nauczyło nas wiele nowych rzeczy, nie tylko o Europie i Unii Europejskiej, lecz także na temat spraw technicznych i informatycznych, szczególnie podczas przygotowań do quizu i montowania filmu. Dużo też dowiedzieliśmy się o samych sobie. A najważniejszy cel - wzbogacenie wiedzy o Europie i Unii Europejskiej wśród naszych rówieśników - został osiągnięty. Chcieliśmy naszą wiedzę przekazać w jak najciekawszy sposób i mamy nadzieję, że uczniowie naszej szkoły w przyszłych latach również przystąpią do tego konkursu, inspirując się naszymi działaniami. Dlatego też pełni radości i zadowolenia przedstawiamy dorobek naszych działań. Udział w projekcie przyniósł nam wiele satysfakcji, z niecierpliwością oczekujemy na rozstrzygnięcie konkursu.

Wszystkim, którzy nam pomagali w realizacji tego przedsięwzięcia serdecznie dziękujemy.

Opracowali:

Wiktor Wybraniec, Kamil Wybraniec, Michał Wójcik

Ling do relacji z projektu

https://drive.google.com/file/d/1OJN8bGe-QsHMxGebPfShlfNg0rIkRVQb/view?usp=sharing

Dziennik elektroniczny
Jadłospis
RODO
Dokumenty szkolne
NASZ PATRON
Pieśń szkoły
CIEKAWSCY
Nasz nowy projekt
Przetłumacz stronę

Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
Urodziny Urodziny:
Atlas Szkoły z klasą 2.0
Uczestniczymy







Wygenerowano w sekund: 0.04 31,073,506 unikalnych wizyt